Het digitale vergunningenloket EvenementAssistent is gereed voor gebruik door gemeenten en organisatoren, werd begin november bekend.
Op de website van de stichting is te lezen:
“Na ruim anderhalf jaar ontwikkelen en testen kan een digitaal instrument op de markt worden gebracht dat aan de ene kant zorgt voor minder lasten voor organisatoren van evenementen. En aan de andere kant het advies en beoordelingsproces ondersteunt van gemeenten en hulpdiensten. Als gemeenten gebruikmaken van de “EvenementAssistent” kunnen zij het aanvraag en vergunningverleningproces vergaand stroomlijnen en optimaliseren. Door betere samenwerking bij de voorbereiding voorkomen alle betrokken partijen vervelende voorvallen bij evenementen.”
De stichting die de ontwikkeling van de tool heeft begeleid, gaat nu verder als Stichting Keurmerk EvenementAssistent en gaat zich richten op kwaliteitsbewaking en doorontwikkeling. Leveranciers die het keurmerk hebben verkregen kunnen de EvenementAssistent gaan aanbieden. De softwareleverancier die betrokken was bij de ontwikkeling, brengt het product nu als eerste op de markt.
Voor meer informatie, zie de website van de stichting.