Social Media & Event Safety

17 sep 2015 - 24 sep 2015 / 09:30 - 16:30 uur

De kansen en mogelijkheden van sociale media voor veiligheid

Hoe maakt u optimaal gebruik van alle mogelijkheden die sociale media bieden voor evenementen? Benut u ook de kansen die zij bieden voor veiligheid?

Tijdens de tweedaagse cursus staan de volgende onderwerpen centraal:

  1. het benutten van sociale media voor risicosignalering en preventief ingrijpen
  2. het gebruik van sociale media bij calamiteiten en crisisbeheersing

De cursus biedt deelnemers een gerichte voorbereiding voor het inzetten van sociale media tijdens een evenement. Zijn sociale media al voldoende omarmd in de plannen? Worden inzichten uit sociale media al voldoende benut om risico’s te monitoren en vroegtijdig te reageren? En als het misgaat, hoe verloopt de uitvoering dan? Aan de hand van praktijkvoorbeelden wordt helder hoe sociale media zijn te gebruiken bij het zorgen voor een goede bezoekersbeleving en een veilig evenement.

Wat leert u?

Na afronding kunnen deelnemers:

  • Uitleggen welke functies en mogelijkheden, do’s & don’ts sociale media hebben
  • De mogelijkheden benutten voor het opbouwen van een relatie met netwerken en doelgroepen
  • Geavanceerd ‘luisteren’ en onderscheid maken tussen geruchten, feitelijke en procesinformatie
  • Eerste stappen zetten in het anticiperen en effectief reageren op berichten en ontrust
  • Hun eigen rol bij crisiscommunicatie ten opzichte van het betrokken netwerk duiden
  • Sociale media betrekken in de risicoanalyse en integreren in de totale set van maatregelen
  • Tijdens een evenement effectief gebruik maken van de mogelijkheden van sociale media
  • Direct in de praktijk aan de slag met diverse handvatten

Voor wie?

De cursus is in ieder geval interessant voor:

  • Leidinggevenden en veiligheidscoördinatoren van evenementenorganisaties
  • Medewerkers belast met informatiemanagement en communicatie
  • Evenementenadviseurs en operationeel chefs van de politie
  • Medewerkers Openbare Orde en Veiligheid van gemeenten
  • Evenementenadviseurs van brandweer en GHOR

Incompany

U kunt deze cursus ook incompany organiseren voor groepen tot 15 personen. Dit levert voordeel op in de prijs en maakt het mogelijk om uw eigen evenement in de cursus te betrekken. Informeer naar onze incompany mogelijkheden en tarieven.

 

  • Doelgroep: organisatoren, publieke en private veiligheidsadviseurs, gemeentefunctionarissen en eenieder die werkt met informatiemanagement en communicatie bij evenementen
  • Omschrijving: met deze cursus leert u om diverse aspecten van sociale media effectief te gebruiken voor veiligheid bij evenementen
  • Inhoud: lesmateriaal en een oefencasus
  • Duur: 2 dagen
  • Planning: donderdag 17 september en donderdag 24 september 2015, 09.30u-16.30u, Houten
  • Aantal deelnemers: 7 tot 15
  • Prijs: open inschrijving: € 495,00 per persoon ex BTW, incl. lunch en dranken
  • Begeleiding: Syan Schaap en Roy Johannink (VDMMP)

Tijdens deze cursus behandelen we de volgende onderwerpen:

Dag 1

  • Functies en mogelijkheden sociale media
  • Veiligheid en marketing in één strategie
  • Samenwerking tussen organisator en overheid
  • Monitoring en omgevingsanalyse
  • Gedrag beïnvloeden
  • Vroegtijdige interventie: voorbeelden

Dag 2

  • Mogelijkheden sociale media bij crisiscommunicatie
  • Taakverdeling en samenwerking in een netwerk
  • Goed voorbereiding: het crisiscommunicatieplan
  • Tijdens de crisis: tips en valkuilen
  • Casusoefening
  • Terugkoppeling en afsluiting

 

Locatie

Kaart wordt geladen...

‹ Terug naar workshops & opleidingen

Inschrijven

Er kunnen geen reserveringen meer worden geplaatst voor dit evenement.