Crisiscommunicatie en social media

10 mrt 2017 / 13:00 - 16:30 uur

Deze module biedt deelnemers houvast voor een gerichte voorbereiding voor het inzetten van sociale media tijdens een aankomend evenement. Zijn sociale media al voldoende omarmd in de plannen? Worden inzichten uit sociale media al voldoende benut om risico’s te monitoren en vroegtijdig te reageren? En als het misgaat, hoe verloopt de uitvoering dan? Aan de hand van praktijkvoorbeelden wordt helder hoe om te gaan met sociale media en bovenal hoe de sociale media zijn te gebruiken bij het zorgen voor een goede bezoekersbeleving en een veilig evenement.

We bespreken aan de hand van ervaringen van deelnemers drie kenmerken van sociale media:

  • snelheid,
  • onbegrensde deelmogelijkheden van informatie en
  • Om de drie kenmerken van sociale media toe te lichten worden diverse voorbeelden gebruikt.

Om sociale media toe te passen, bespreken we de volgende vierdeling bij het gebruik van sociale media: luisteren, produceren, reageren en interacteren. Er worden uitsluitend praktijkvoorbeelden uit het veiligheidsdomein gebruikt, waardoor deelnemers in staat worden gesteld om de opgedane kennis gemakkelijk naar hun eigen praktijk te vertalen.

Na afronding kan de deelnemer

  1. Uitleggen welke functies en mogelijkheden sociale media hebben.
  2. De mogelijkheden benoemen voor het opbouwen van een relatie met netwerken en doelgroepen: voor, tijdens en na crises.
  3. Sociale media onderdeel maken van de risicoanalyse en maatregelen, en dit borgen in het veiligheidsplan van een evenement.
  4. Tijdens een evenement effectief gebruik maken van de mogelijkheden van sociale media, door incorporatie in de totale aanpak binnen het coördinatieteam.

Locatie

Kaart wordt geladen...

‹ Terug naar workshops & opleidingen Crisiscommunicatie en social media

Inschrijven

Dit evenement is volgeboekt.